image Jouw verhaal verkoopt image Bekend maakt bemind

Klopt jouw zichtbaarheid met jouw concept?

Komt dit je bekend voor: Je start je bedrijf enthousiast. Gaat naar de Kamer van Koophandel, schrijft je in en als je blij thuis komt sla je je laptop open….Er moet nog een logo komen, visitekaartjes, flyers, een website en je moet natuurlijk ook nog wat met social media….

Pfff…. bij die gedachte alleen al kan je moe worden én het gaat het je vast ook een hoop geld kosten. Geld wat je eigenlijk niet hebt….Duszzz. Je gaat het anders doen. Je typt VistaPrint.nl in je browser en hopla in 5 minuten tijd heb je kaartje gemaakt voor nog geen 5 euro! Dit kaartje heb je uitgezocht uit de vele templates die VistaPrint heeft, je NAW gegevens ingevuld en klaar! Nu nog een website…..even zoeken op Google en je kan zo ergens aan de slag om een website te maken, bijna voor niets. Ook weer klaar!
Nou en dan die social media, ach dat is nou ook weer niet zo belangrijk maar het schijnt te moeten, dus je claimt een leuke twitternaam, maakt je bedrijf aan op je privéprofiel op Facebook… En je eerste werkdag zit er op! Morgen zullen er vast een paar e-mails in je postvak zitten van potentiële klanten voor leuke opdrachten.

Hopelijk heb jij het wat beter aangepakt, maar in grote lijnen werken veel startende ondernemers vaak wel zo….

Laten we het anders doen! Je hebt een mooi, goed en compleet ondernemingsplan gemaakt, daaruit kan je zelf nog zoveel halen om online zichtbaar en aantrekkelijk te zijn! Wat zijn je kernwaarden, je missie en visie? Hoe wil jij dat je klanten je zien, je vinden? Is je verhaal helder en is het duidelijk wat je te verkopen hebt?

Vraag eens aan je omgeving of zij van jouw online beeld – je website en social media profielen- kunnen zien wat jij uitdraagt. Klopt het met wat jij wilt dat ze zien? Ofwel heb jij een online zichtbaar concept? Zijn jouw visie en kernwaarden vertaald naar jouw bedrijf én doorgevoerd naar je online aanwezigheid? Kloppen jouw offline en online verhaal met elkaar?

Onderscheid jezelf door conceptdenken.

Wil jij weten of jij je concept goed vertaald hebt in zichtbaarheid? Laat je verhaal, je vraag of een reactie hieronder achter, reageer op elkaar en kijk hoe anderen naar jou kijken.

Succes!

[product id=”1743″ sku=””] [product id=”1745″ sku=””] [product id=”2054″ sku=””]

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.